Please, assign a menu
Kontakt
ul. Grzybowska 60
00-844 Warszawa
hello@cloudwise.pl
Kariera
kariera@cloudwise.pl
Back

2 475% ROAS z Facebook Ads dzięki data science

Europejska sieć, będąca liderem rynku sprzedaży detalicznej elektroniki użytkowej, zwróciła się do Cloudwise z problemem spadającej rentowności sprzedaży w sklepie internetowym i coraz wyższym kosztem pozyskania ruchu z mediów społecznościowych.

 

Cloudwise pomógł klientowi zwiększyć rentowność kampanii Meta Ads (dawniej Facebook Ads) poprzez wykorzystanie rozwiązań data science i sztucznej inteligencji.

 

Dzięki eksploracji danych, modelowaniu i predykcji konwersji oraz dynamicznemu budżetowaniu kampanii, udało się zidentyfikować nierentowne segmenty, zoptymalizować strategie remarketingu, opracować sugestie zestawów produktowych i osiągnąć wyższy wskaźnik ROAS o 22% przy tym samym budżecie mediowym.

Task

Wzrost konwersji oraz rentowności kampanii dla szerokiego asortymentu przy ograniczonym budżecie mediowym.

  • Rozwiązania

    Data Science, Facebook Ads, Meta Ads

  • Technologia

    R, Python, Seaborn, NumPy, Pandas, Matplotlib

  • Klient

    Duży e-commerce

Wyzwania i cele

Wzrost konwersji oraz rentowności kampanii.

Przy ograniczonym budżecie na kampanie w mediach społecznościowych, marka usiłowała zwiększyć sprzedaż szerokiego asortymentu. Jednak rosnące koszty pozyskania ruchu i pogarszający się wskaźnik ROAS stanowiły wyzwanie dla skalowania sprzedaży.

Identyfikacja tzw. wycieków konwersji i nierentownych segmentów w celu poprawy struktury kampanii.

Opracowanie sugestii zestawów produktowych, kampanii łączonych, potencjalnych kolaboracji między markami i strategii cenowych.

Optymalizacja remarketingu i odzyskiwania koszyków poprzez dobór trafnych produktów komplementarnych i substytucyjnych oraz wykluczeń.

Rozwiązanie

Data science dla skalowania sprzedaży w e-commerce.

01.

Eksploracja danych
z kampanii klienta

W oparciu o metody statystyczne i techniki sztucznej inteligencji przeanalizowaliśmy historyczne dane z kampanii. Opracowaliśmy wizualizacje, mapy korelacji i wytyczne, które gwarantują najniższy koszt konwersji.

03.

Dynamiczna alokacja budżetów

Opracowaliśmy autorską aplikację, a także nową strukturę kampanii, które pozwoliły zwiększyć ROAS aż o 22% w okresach podwyższonych stawek CPM poprzez dynamiczne zarządzanie budżetem kampanii według etapu lejka.

02.

Modelowanie i predykcja
konwersji

Zbudowaliśmy modele regresyjne dla kampanii Meta Ads, aby prognozować oczekiwaną wartość sprzedaży, uwzględniając wielokanałowość, produkty komplementarne czy odzyskiwanie porzuconych koszyków.

04.

Analiza koszykowa
i reguły asocjacyjne

Analiza koszykowa to sprawdzona metoda na szybkie zwiększenie sprzedaży. Eksploracja reguł asocjacyjnych pozwoliła na poprawę trafności promowanych zestawów produktów oraz skuteczniejsze odzyskiwanie koszyków.

Podsumowanie

Główne rezultaty projektu.

0 %

wyższa wartość konwersji

Szereg testów A/B pozwolił osiągnąć o 133% wyższą wartość konwersji przy niezmienionym budżecie mediowym.

0 %

średni zwrot kosztu analityki

Koszt każdej godziny pracy specjalisty data science zwrócił się średnio 25-krotnie w pierwszym miesiącu.

0 %

wzrost ROAS przy dynamicznym budżetowaniu

20% wyższy ROAS wśród dynamicznie licytowanych kampanii przy niezmienionym budżecie mediowym.

Wskaźnik optymalizacji kampanii
0%
Rozpocznij współpracę

Zmagasz się
z podobnym wyzwaniem?

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Nasza strona korzysta z plików cookies. Polityka prywatności