Kids on the Moon
Kids on the Moon to polska marka odzieży dziecięcej, działająca na rynku od 2012 roku. Łączy świat natury ze światem dziecięcej fantazji oraz z odrobiną dorosłej perspektywy. W kolekcjach widoczne są cytaty ze świata filmu, literatury i muzyki. Filozofia marki opiera się na przekonaniu, że edukacja estetyczna zaczyna się od najmłodszych lat i dlatego warto jest otaczać dzieci pięknymi przedmiotami. Marka bawi się różnymi konwencjami i stylami. Współpracuje ze znanymi artystami promując w ten sposób talent i pasję. W ciągu kilku lat działalności zdobyła uznanie tysięcy rodziców, którzy ubrali swoje pociechy w odzież firmy. Wysoka jakość tkanin, wygoda oraz niecodzienne printy to główne cechy, dzięki którym Kids on the Moon z impetem weszło na rynek mody dla najmłodszych. Marka doczekała się również publikacji w prestiżowych magazynach, takich jak Vogue Kids, Elle, Milk Mag i innych. W 2015 roku powstała siostrzana marka By the Moon, tym razem skierowana do ceniących jakość i niecodzienny design dziewcząt i kobiet, a firma znacząco zwiększyła swoją grupę docelową.
Współwłaścicielki obu marek – Magda Rams oraz Asia Markert – zgłosiły się do Cloudwise na początku pandemii, w marcu 2020 roku. Firma wcześniej opierała się głównie na sprzedaży hurtowej do butików stacjonarnych, docierając do odbiorców nie tylko w Polsce, ale i w całej Europie, USA, a nawet do Zjednoczonych Emiratów Arabskich i Chin. Załamanie się rynku targów branży mody, zakłócone łańcuchy logistyczne oraz poważne skutki lockdownów na głównych rynkach we Włoszech i Hiszpanii, podobnie jak w całej gospodarce, znacząco odbiły się na wynikach sprzedaży.
Moon nie posiadał rozwiniętej sprzedaży online w kanałach własnych. Konieczna była szybka reakcja, aby dostosować się do przyspieszonej cyfrowej transformacji. Cloudwise przeprowadził audyt działań digital i zidentyfikował następujące wyzwania:
- Istniejące strony www nie były zoptymalizowane pod kątem wydajności, zgodności ze standardami UX/UI, ani SEO.
- Nie prowadzono analityki e-commerce ze względu na brak podpiętych tagów zdarzeń czy narzędzi analitycznych. Brak działań skupionych na maksymalizacji konwersji.
- Własna baza kontaktów była bardzo ograniczona i nie prowadzono na niej działań konwertujących i lojalizujących.
- Nie wdrożono aktywności odzyskujących porzucone koszyki.


Przygotowaliśmy rekomendacje i wnioski z audytu, które posłużyły do wdrożenia nowego sklepu. W celu zachowania efektywności kosztowej nowa witryna powstała na platformie WooCommerce, co umożliwiło prawidłowe podpięcie narzędzi do analityki. Strona nadal podlega zmianom pod kątem user experience.
Wdrożyliśmy kampanie w sieci Meta Ads (dawniej Facebook Ads), które już w pierwszym miesiącu osiągnęły pozytywny wynik ROAS (zwrot z wydatków marketingowych).
Rozpoczęliśmy proces lead generation do bazy mailingowej i przenieśliśmy system newslettera do platformy GetResponse.
- Rozbudowa bazy newslettera
- Kampania rentowna od pierwszego miesiąca (dodatni ROAS)
- Stabilna i konsekwentna poprawa wskaźników ROAS i LTV
- Zaprojektowanie i wdrożenie chatbota do angażowania leadów
- Wzrost wskaźnika zapamiętania marki


Większość naszych podstawowych działań prowadziliśmy z zespołem Moon zdalnie w warunkach pandemicznego lockdownu. W Cloudwise wychodzimy z założenia, że aby doprowadzić do finalizacji sprzedaży potrzeba od 5 do nawet 20 punktów styku z marką. Dlatego kampanie pro-sprzedażowe mają ograniczone możliwości skalowania bez wdrożenia szczelnej ścieżki klienta lub zwiększenia nakładów mediowych.
Dodatkowo pandemia koronawirusa spowodowała dramatyczny zwrot biznesów w kierunku e-commerce, social media (w tym social commerce) i innych kanałów digital. Zamknięcie sklepów stacjonarnych i ograniczenia w przemieszczaniu się sprawiły, że handel elektroniczny stał się naturalnym wyborem większości branży retail. Wywołało to ogromną inflację kosztową, zwiększając stawki CPM, CPC, CPA i innych parametrów w sieciach reklamowych.
Zarekomendowaliśmy, by w związku z tym postawić duży nacisk na rozbudowę własnej bazy kontaktów. E-mail to nadal jeden z najlepiej konwertujących kanałów komunikacji marketingowej, który dodatkowo pozwala na realizację celów każdego z etapów podróży zakupowej online.
Wspólnie z zespołem Moon przygotowaliśmy magnes treści, tzw. lead magnet – kolorowankę do wydruku. Zamknięte żłobki, przedszkola i szkoły sprawiły, że rodzice stanęli przed wieloma dylematami, często związanymi z organizacją czasu i aktywności dla swoich pociech. Kolorowanka do samodzielnego wydruku była świetną niespodzianką i to nie tylko dla najmłodszych.
Kreacje kolorowanki przenosiły w magiczny świat bajkowych zwierząt, a cały lead magnet zawierał również krótkie rymowanki. Chociaż kolorowanka miała dotrzeć przede wszystkim do nowych odbiorców i nie miała charakteru pro-sprzedażowego, to książeczka zawierała zdjęcia produktów, a same obrazki do kolorowania oparte były na printach dostępnych na odzieży z aktualnej kolekcji Kids on the Moon.
Przygotowaliśmy banery reklamowe, natywne formularze do zapisu do newslettera na Facebooku i Instagramie, a także ścieżkę mailingową, w tym wiadomość z linkiem do pobrania. Wykorzystaliśmy narzędzia partnerów, takie jak Zapier i GetResponse.
Wyniki przerosły nasze oczekiwania. Mimo inflacji kosztowej w mediach online, udało nam się pozyskać kontakty po rekordowo niskim wskaźniku CPL (cost per lead) – o 70% niższym niż benchmarki. Zwiększyliśmy wielkość bazy mailingowej o 1500% w ciągu 6 tygodni. Decyzją Moona, po sukcesie polskiej wersji, kolorowana została przetłumaczona również na język angielski oraz niemiecki. Kreacje reklamowe przynosiły nie tylko zapisy do bazy mailingowej, ale również bezpośrednie konwersje w atrakcyjnych stawkach CPS (cost per sale). I to pomimo, że kreacje nakierowane były na grupy docelowe w górnej części lejka sprzedażowego, które cechowały się niewielką świadomością marki. W kolejnych miesiącach udało się zwiększyć udział sprzedaży z newsletterów z 1% dotychczas do 10% całkowitego obrotu oraz poprawić wskaźnik wartości klienta w czasie LTV (lifetime value). Nasza przygoda na księżyc nadal trwa.
Dziękujemy Magdzie i Asi z Moon za zaufanie! Kolorowankę możesz pobrać tutaj.
Cloudwise to polski startup z branży marketing technology specjalizujący się w poszukiwaniu odpowiedzi na wyzwania dynamicznie zmieniającego się świata digital. Łączy technologię, inżynierię danych i social media, aby budować aktywa generujące skalowalny wzrost wyników biznesowych. Uzupełnia brakujące kompetencje agencji reklamowych, domów mediowych i software house’ów, między innymi w zakresie marketing automation i data science. Napisz do nas i opowiedz o swoich wyzwaniach.
GetResponse to nowoczesna platforma oferująca rozwiązania do prowadzenia efektywnych kampanii marketingowych i sprzedażowych. Tworzy narzędzia niezbędnie dla rozwoju firm z branży online i e-commerce, m.in. e-mail marketing, marketing automation (w tym scoring i tagowanie, web event tracking, porzucony koszyk), formularze online, landing pages i webinary. Platforma obsługiwana przez GetResponse jest dostępna w 24 językach i korzysta z niej ponad 350 000 klientów na całym świecie.
Cloudwise jest partnerem GetResponse Max. Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o GetResponse, kliknij tutaj lub skontaktuj się z nami.