Branżowe wydarzenia, takie jak targi, kongresy, konferencje, to doskonałe miejsce na promocję firmy, pozyskanie nowych klientów i budowanie relacji. Targi skupiają w jednym miejscu osoby decyzyjne zainteresowane konkretnymi produktami czy usługami. To wymarzona grupa docelowa potencjalnych klientów i partnerów biznesowych. Niestety, zakup stoiska targowego, w zależności od branży i wielkości wydarzenia, to koszt od kilku do kilkudziesięciu tysięcy złotych. Fizyczna obecność wymaga również oddelegowania przedstawicieli firmy, ich pełne zaangażowanie i pokrycie kosztów delegacji. Na takie wydatki stać tylko niektóre biznesy, a zainwestowana kwota nie zawsze przynosi dodatnią stopę zwrotu.

Na zlecenie jednego z wiodących deweloperów mieszkaniowych opracowaliśmy autorską strategię reklamową, która pozwala dotrzeć z dowolnym przekazem do niemal wszystkich osób obecnych na danych targach, kongresie, konferencji, a nawet koncercie. W ten sposób pozyskujemy najbardziej wartościowe leady sprzedażowe i przechwytujemy klientów konkurencji, która w tradycyjny sposób wystawia się na targach. A wszystko to za niewielki ułamek ceny fizycznego stoiska. Strategia targowa przynosi zaskakujące rezultaty w wielu branżach, nawet tak specyficznych jak nieruchomości, czego dowodzi studium przypadku naszego klienta.

Deweloper działający na krakowskim rynek nieruchomości mieszkaniowych zwrócił się do Cloudwise z prośbą o pomoc w pozyskaniu potencjalnych klientów – osób zainteresowanych zakupem mieszkania. Pomimo atrakcyjnej oferty, udział w targach, takich jak organizowana cyklicznie Krakowska Giełda Domów i Mieszkań nie przynosił zadowalającego zwrotu z inwestycji. Agencja reklamowa obsługująca wówczas dewelopera nie była w stanie zaproponować kreatywnego rozwiązania, marnując większą część budżetu na kosztowną kampanię, która docierała do szerokiej, lecz nieprecyzyjnej grupy odbiorców.

Tradycyjne kierowanie reklam w przypadku rynku nieruchomości okazuje się nieefektywne kosztowo ze względu na specyfikę grupy docelowej i wydłużony proces zakupowy. Dlatego zaproponowaliśmy wykorzystanie strategii targowej jako jednego z kilku filarów nowej kampanii w mediach społecznościowych. Przy okazji odbywających się targów –  Krakowskiej Giełdy Domów i Mieszkań opracowaliśmy hybrydową kampanię w różnych sieciach kierowaną na wszystkie osoby przebywające w miejscu wydarzenia (Centrum Targowe Chemobudowa) w godzinach trwania targów.

W rezultacie, w trakcie targów lub bezpośrednio po targach, osoby odwiedzające widziały na swoich smartfonach promowaną przez nas ofertę dewelopera. Reklama wyświetlała się podczas korzystania z popularnych aplikacji, takich jak Facebook, Messenger, Instagram, Gmail, a także podczas przeglądania popularnych portali takich jak Bankier, Onet, YouTube i innych. Dzięki maksymalnie zawężonej grupie docelowej, koszty kampanii prowadzonej przez 48 godzin nie przekroczyły 3000 zł. Pozyskano bezpośrednio 126 leadów sprzedażowych. W ciągu 60 dni podpisano umowy rezerwacyjne, gdzie przynajmniej 9 kupujących pochodziło bezpośrednio z kampanii.

W rezultacie, koszt sprzedaży jednego mieszkania (koszt pozyskania klienta) wyniósł około 333 zł. Zakładając marżę dewelopera na poziomie 20% oraz średnią cenę apartamentu na poziomie 300 000 zł, uzyskana stopa zwrotu ze zrealizowanej kampanii wyniosła 17918% (słownie: siedemnaście tysięcy dziewięćset osiemnaście procent). Jest to wynik nieporównywalny z żadnymi tradycyjnymi metodami promocji. Do osiągniętego sukcesu przyczyniła się również doskonała obsługa klienta, przemyślany proces sprzedaży oraz atrakcyjności samej inwestycji deweloperskiej.

Skontaktuj się z nami, aby dowiedzieć się, czy strategia targowa może pomóc również w Twoim biznesie.

Genialny case study – ulica Bartycka – targetowanie sklepu z wykańczaniem wnętr

Przykładowe wykorzystanie targetowania lokalnego w celu dotarcia do niestandardowych grup odbiorców:

  • Rodziny zamożnych klientów na prestiżowych osiedlach, przykład skutecznego wdrożenia: sprzedaż produktów inwestycyjnych
  • Turyści w górach lub nad morzem
  • Zagraniczni turyści w Krakowie (dodatkowy warunek: język aplikcji), przykład skutecznego wdrożenia: sprzedaż wycieczek
  • Polscy kibice na stadionie Camp Nou w Barcelonie; przykład skutecznego wdrożenia:: sprzedaż ekskluzywnych zegarkow FCB
  • Pasażerowie na terenie portu lotniczego
  • Posłowie, senatorowie i pracownicy Sejmu – lobbing (zalecane dodatkowe parametrów)
  • Pracownicy konkurencyjnych firm skupiających specjalistów z danej branży