Jak zmienić stronę internetową w skutecznego sprzedawcę?

Wiesz doskonale, że Twoja firma musi być w Internecie. Nie zamierzamy więc zarzucać Cię podstawami marketingu online, które doskonale znasz. Pokażemy Ci za to pewne podejście do sprzedaży online, z którego korzystają małe i średnie firmy, takie jak Twoja. Dzięki temu z łatwością zamienisz swoją witrynę w prawdziwego i skutecznego sprzedawcę, pozyskując nowych klientów na autopilocie. Jak to zrobić? Wszystko wyjaśniamy w tym artykule. Najpierw pozwól, że zadamy Ci bardzo ważne pytanie…

Wiesz, co dzieje się w ciągu minuty w Internecie?

  • Powstaje 571 nowych stron internetowych.
  • Na YouTube wgrywane są 72 godziny materiałów wideo.
  • Na Facebooku tylko w ciągu jednej sekundy pojawia się 41 tysięcy nowych postów.

Co to oznacza dla Ciebie i Twojej firmy? Widzisz, w Internecie każdy walczy o uwagę klienta. Ilość komunikatów celujących w zdobycie jego uwagi rośnie z minuty na minutę. W górę idą więc Twoje koszty marketingu, reklamy, zdobycia uwagi klienta i dotarcia do niego ze swoim komunikatem. Z drugiej strony, ta przytłaczająca ilość komunikatów to ogromna szansa na łatwe zwiększenie sprzedaży online, z której wciąż jeszcze wiele małych i średnich firm nie korzysta.

Pamiętasz ile dzieje się w ciągu minuty w Internecie? Spójrz, ludzie przeglądając zasoby Internetu, zostawiają mnóstwo informacji o sobie: co lubią, co oglądają, komentują, kupują. Te bezcenne dane, zbyt często niedoceniane dają Ci ogromną przewagę w sprzedaży online. Korzystasz z niej?

Jeśli jesteś osobą, która myśli rozsądnie, łatwo zyskasz przewagę nad konkurencją. Nie potrzebujesz do tego dodatkowego czasu ani ogromnej wiedzy technicznej. Rozwiązaniem jest dopasowana do Twojej firmy, Twojego budżetu, Twoich klientów technologia zwiększająca sprzedaż online. Technologia, która skaluje Twój biznes, pozyskując automatycznie nowych klientów. Gdy taka strona WWW ma konkretny system, może z łatwością zastąpić cały zespół prawdziwych handlowców. Jak?

Zobacz, czym jest to podejście, jak ogromne daje Ci możliwości i jak robić marketing, który przyciąga tanim kosztem płacących klientów, zamiast rosnących kosztów i zmartwień.

Jak mieć korzyści z bycia w Internecie?

W Internecie klienci swoje zainteresowanie, zaangażowanie i zakup wyrażają jedną prostą czynnością. Kliknięciem. W ten sposób „mówią” Ci wprost, co ich żywo interesuje, a co nudzi (kliknięcie w krzyżyk zamykający stronę).

Wielkie firmy, chociażby Amazon – największy sklep internetowy na świecie, swoją pozycję lidera zbudował na analizie danych o swoich klientach: tym, co robią na stronach i jak reagują na wprowadzane przez nich zmiany.

Czy tego chcesz czy nie, Twoi klienci każdego dnia dają Ci mnóstwo takich informacji. Pytanie, czy dziś z tego korzystasz i czy korzystasz we właściwy sposób? Bo analityka internetowa i rozsądne podejście do niej oszczędzi Ci dużych nakładów pracy, nietrafionych wydatków, a pozwoli znaleźć błyskawicznie odpowiedzi na pytanie: co zrobić, by klienci kupowali więcej, częściej i za dużo większe pieniądze? A gdybyś miał już łatwy dostęp do takich informacji? Czy nie łatwiej i szybciej podejmowałbyś dobre decyzje biznesowe?

Technologie zwiększające sprzedaż online

Skuteczni przedsiębiorcy, mający sukcesy poparte wzrostami sprzedaży jak mantrę powtarzają zdanie: „jeśli nie mierzysz – to nie kontrolujesz”. Kropka. To zdanie podsumowuje to, co musisz robić w Internecie, żeby przyciągnąć klientów, sprzedać im swój produkt i sprawić, że kupią u Ciebie jeszcze raz.

Temu służą systemy sprzedażowe, pomagające pozyskać ruch z Internetu i mediów społecznościowych, lejki sprzedażowe, remarketing i ciągła optymalizacja procesu konwersji. Te wszystkie działania dają niespotykany wręcz poziom precyzji dotarcia do Twoich najlepszych klientów, osób gotowych na zakup.

Pomyśl tylko, gdyby Twój handlowiec miał takie dane, nie traciłby czasu na bezproduktywne spotkania i rozmowy z wieloma klientami. Takie możliwości daje strona internetowa oparta o nowoczesne technologie sprzedaży online, oparte na analizie danych – pracuje dla Ciebie jak zespół prawdziwych handlowców.

Wyobraź sobie, że taki handlowiec nie musi dzwonić w ciemno, na zimno do przypadkowych osób. Działa tak jakby ktoś podsuwał mu dzień w dzień na biurko przed nos listę leadów – pewniaczków, które może obdzwonić. W prawdziwym życiu niemożliwe? A w Internecie łatwe, przysłowiowa bułka z masłem. Kilka klików i na monitorze widzisz listę leadów, które cechują się wysokim stopniem prawdopodobieństwa zakupu u Ciebie.

Jak wykorzystać analizę danych do zwiększenia sprzedaży online – case study

Spójrz na kilka przykładów jak łatwo wykorzystać technologie nowoczesnej sprzedaży online w połączeniu z analizą danych. Zobacz, jak to połączenie rozwiązuje wiele znajomych Tobie problemów ze sprzedażą w Internecie.

Przykład kampanii firmy Watchfinder pokazuje jak opłaca się przyjrzenie bliżej ludziom, którzy trafiają na Twoją stronę WWW. W trakcie takiej analizy okazało się, że tylko 1% osób odwiedzających stronę kupuje jakikolwiek produkt. Mało klientów. Znajomy problem?

Co więcej, decyzja o zakupie przeciągała się często do kilku tygodni lub miesięcy. Celem kampanii firmy Watchfinder stało się ponowne dotarcie do osób, które odwiedzały stronę, ale nie dokonały zakupu.

Utworzono 20 bardzo precyzyjnych list remarketingowych, opartych o takie cechy użytkowników jak: lokalizacja, język, etap lejka zakupu, czas spędzony na stronie, wyświetlanie konkretnego produktu. Okazało się, że ruch na stronie WWW, pochodzący z finansowej dzielnicy Londynu daje użytkowników o dużo większym stopniu zaangażowania od pozostałych.

W efekcie agencja prowadząca kampanie zaprojektowała segmenty przy placówkach banków inwestycyjnych, kierując swoje komunikaty do pracowników sektora finansowego. Efekty?

Po trwającej 6 miesięcy kampanii odnotowano: ROI (zwrot z inwestycji) na poziomie 1300%. Średnia roczna wartość zamówienia wzrosła o 13%. Tak, technologie analityczne dają Ci dokładnie takie możliwości precyzyjnego docierania do Twoich potencjalnych klientów. Spójrz na kolejny przykład.

Tu z kolei firma miała bardzo mały budżet marketingowy, który zmieniła w ogromny efekt, który przerósł najśmielsze oczekiwania. Posłuchaj o kampanii firmy Storkie Express.

Celem jej było zwiększenie świadomości marki, połączenie z konsumentami i nawiązanie trwałych relacji. Dzięki możliwościom remarketingu reklama trafiała do konkretnych osób, które w przeszłości przeglądały produkty na stronie. Efekt? Storkie Express uzyskała współczynnik konwersji o 203% wyższy niż w prowadzonych do tej pory kampaniach graficznych.

To tylko nieliczne przykłady znakomitych efektów, jakie można osiągnąć małym nakładem sił, niskim budżetem i w krótkim czasie. Jak widzisz na przykładzie podanych historii, mnóstwo ludzi odwiedzających Twoją stronę nie jest gotowych na zakup. Mówi się nawet, że: oczekiwanie zakupu od nowego klienta jest jak proponowanie małżeństwa na pierwszej randce. Z kolei genialny marketer i copywriter Gary Halbert mówił, że sprzedaż to uwodzenia, a nie gwałt. Mocne, ale celne.

Gdy wiesz, skąd na Twoją stronę trafiają ludzie, jakie mają oczekiwania, czego szukają, wtedy efektywność sprzedażowa Twojej strony gwałtownie rośnie. Rośnie, ponieważ dostosowujesz treść pod ich oczekiwania, a to pozwala Ci „popychać” ich o krok dalej w procesie konwersji.

Czasem wystarczy tylko drobna zmiana, by osiągnąć ogromny efekt. Taka drobna zmiana może spowodować chociażby szalony wzrost skuteczności strony zbierającej leady. Taka historia miała miejsce w firmie Veeam Software. Drobna zmiana, ponieważ dotyczyła zmiany słów na przycisku wzywającym do akcji. Pierwotne hasło brzmiało: “Request a quote”. Gdy marketerzy zauważyli, analizując dane, że wyniki zapisów nie są satysfakcjonujące zadali pytanie ludziom, którzy odwiedzali ich stronę: czego szukają na stronie? Usłyszeli: „cennika!”. Zmienili więc słowa na buttonie na “Request pricing”. Efekt? Wzrost konwersji o 161%!

Większa sprzedaż, bo oparta na analizie danych

Takie przykłady wykorzystania analizy danych do wzrostu sprzedaży online można mnożyć. Mamy nadzieję, że dostrzegasz gołym okiem, jak łatwo także Ty możesz zmienić swoją stronę WWW w świetnego sprzedawcę, korzystając z nowoczesnych technologii sprzedaży opartych o analizę danych. Znając intencje zakupowe potencjalnych klientów, ich zainteresowania, trafiasz do nich z precyzyjnym komunikatem reklamowym, który przekonuje ich do zakupu. Czy skuteczność tak prowadzonych działań nie byłaby większa niż Twoje obecne? Czy tak prowadzone działania marketingowe, nie byłyby tańsze i łatwiejsze?

Biznes to liczby, a ich znajomość zawsze dawała i będzie dawać ogromną przewagę w Internecie. Dzięki nim nie działasz po omacku. John Wanamaker, uważany przez wielu za pioniera marketingu, ukuł lata temu słynny cytat, aktualny do dziś: połowa wydatków na reklamę jest stracona. Problem w tym, że nie wiem która. Na szczęście dziś to nie musi być już Twoim problemem.

Poprzedni rok pokazał, że wśród właścicieli małych i średnich firm rośnie świadomość korzystania z technologii analitycznych wspierających działania marketingowe w Internecie. Widzą oni, że sprzedaż bazująca na analizie danych pomaga i ułatwia podejmowanie szybszych i trafniejszych decyzji biznesowych.

Jak możemy pomóc Tobie?

Jeśli jesteś właścicielem małej lub średniej firmy i prowadzisz działania marketingowe w Internecie, to na pewno widzisz, że robienie marketingu, który nie działa, pozbawia Cię zbyt dużego dochodu. Skontaktuj się z nami, opowiedz nam o swoim projekcie, a my odpowiemy na Twoje pytania i podzielimy się naszym doświadczeniem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *