Jak pozyskiwać klientów dzięki platformie analityczno-reklamowej Facebooka?

Facebook wie, że jesteś w ciąży…

Algorytmowi Facebooka wystarczy zaledwie 50 aktywności, takich jak polubienie zdjęcia, zakup w sklepie internetowym, a nawet samo przewijanie tablicy, aby stworzyć Twój profil psychologiczny, który będzie charakteryzował się większą trafnością, niż wszystko to, co wiedzą o Tobie najbliższe osoby. Taka próbka danych pozwala, aby algorytm z bardzo wysoką skutecznością ocenił Twój nastrój, stan cywilny, status majątkowy, a nawet fakt, że spodziewasz się dziecka! Nie tylko nie jest to już fikcja naukowa, ale powszechna praktyka. Pewien ojciec pozwał sklep internetowy za ciągłe proponowanie artykułów ciążowych dla 18-letniej córki, gdyż uznał to działanie za niestosowne. Kilka tygodni później okazało się, że jego córka rzeczywiście była w ciąży. Sztuczna inteligencja potrafi prognozować Twoje przyszłe decyzje zakupowe jeszcze zanim wyklarują się w Twojej świadomości.

Analityka ponad kreatywność

Co to ma wspólnego z promocją Twojej firmy? Obecnie prowadzenie skutecznych kampanii nie bazuje na wysiłkach artystów i kreatywnych burzach mózgów. Materiały graficzne, hasła reklamowe i wszystkie podobne elementy mają marginalne znaczenie w porównaniu z potęgą analizy danych i targetowania. Przykład? Nawet najbardziej genialna reklama karmy dla psów nie zwiększy sprzedaży, jeśli trafi do osób nie posiadających zwierzęcia. Tymczasem przeciętna reklama tej samej karmy, ale targetowana wyłącznie na osoby posiadające dwa psy może zapewnić wzrost sprzedaży przy niewiarygodnie niskim budżecie. Jak widzisz, każda złotówka zainwestowana w analizę danych gwarantuje nieporównywalnie wyższą stopę zwrotu niż kwota wydana na pracę klasycznych agencji reklamowych.

Dlatego kampanie realizowane przez Cloudwise przypominają prowadzenie badań naukowych. Formułowane są hipotezy, które poddaje się weryfikacji. Takie podejście konsekwentnie potwierdza swoją słuszność. Oto kolejny przykład. Agencja obsługująca znane linie lotnicze miała problem z wygenerowaniem oczekiwanego poziomu sprzedaży biletów w klasie biznes. Reklamę kierowano do menedżerów wyższego szczebla i prezesów zarządów, za każdym razem bez efektów. Agencja zwróciła się z prośbą o pomoc do Cloudwise, aby zbadać przyczynę problemu. Dzięki analizie danych odkryto, że za podejmowanie decyzji zakupowych biletów w klasie biznes nie odpowiadają menedżerowie, więc wyświetlanie im reklam było z góry skazane na porażkę. Zaleciliśmy zmianę targetowania na kobiety w młodszej grupie wiekowiej. Okazało się bowiem, że to asystentki najcześciej podejmują decyzję o rezerwacji takich biletów. Efekt? Skokowy wzrost sprzedaży klasy biznes o 11%.

Johnowi Wanamakerowi przypisuje się stwierdzenie, że połowa środków wydawanych na reklamę zostaje zmarnowana, a problem w tym, iż nigdy nie wiadomo, która to połowa. Obecnie platformy analityczne i inżyniera zbiorów danych pozwalają rozwiązać ten problem. Jak widzisz, jesteśmy świadkami prawdopodobnie największego przełomu w historii marketingu. Zyskujemy dostęp do niewyobrażalnej wcześniej precyzji kierowania przekazów i wydawania środków tylko tam, gdzie przyniosą one mierzalny efekt. W rezultacie nawet najmniejsze startupy, z budżetem reklamowym kilkaset złotych, mogą pozyskiwać idealnie wyselekcjonowanych klientów skuteczniej niż największe korporacje. Cloudwise pomaga wdrażać najnowsze rozwiązania reklamowe i analityczne w polskich firmach. Skontaktuj się z nami, aby dowiedzieć się, jak możemy pomóc rozwinąć Twój biznes.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *