Jak pozyskać klientów konkurencji podczas targów bez zakupu stoiska?

Branżowe wydarzenia, takie jak targi, kongresy, konferencje, to doskonałe miejsce promocji firmy, pozyskania nowych klientów i budowania relacji. Targi skupiają w jednym miejscu liczne osoby decyzyjne zainteresowane konkretnymi produktami czy usługami. To wymarzona grupa docelowa potencjalnych klientów i partnerów biznesowych. Niestety, zakup stoiska targowego, w zależności od branży i wielkości wydarzenia, to koszt od kilku do kilkudziesięciu tysięcy złotych. Fizyczna obecność wymaga również oddelegowania przedstawicieli firmy, ich pełne zaangażowanie i pokrycie kosztów delegacji. Na takie wydatki stać tylko niektóre biznesy, co więcej zainwestowana kwota nie zawsze przynosi dodatnią stopę zwrotu.

Cloudwise opracował autorską strategię targową, która pozwala dotrzeć z dowolnym przekazem do niemal wszystkich osób obecnych na danych targach, kongresie, konferencji, a nawet koncercie. W ten sposób pozyskujemy najbardziej wartościowe leady sprzedażowe i przechwytujemy klientów konkurencji, która w tradycyjny sposób wystawia się na targach. A wszystko to za niewielki ułamek ceny fizycznego stoiska. Strategia targowa przynosi zaskakujące rezultaty w wielu branżach, nawet tak specyficznych jak nieruchomości, czego dowodzi studium przypadku naszego klienta.

Deweloper działający na krakowskim ryneku nieruchomości mieszkaniowych, zwrócił się do Cloudwise z prośbą o pomoc w pozyskaniu potencjalnych klientów – osób zainteresowanych zakupem mieszkania. Pomimo atrakcyjnej oferty, udział w targach, takich jak organizowana cyklicznie Krakowska Giełda Domów i Mieszkań nie przynosił zadowalającego zwrotu z inwestycji. Agencja reklamowa obsługująca wówczas dewelopera nie była w stanie zaproponować kreatywnego rozwiązania, marnując większą część budżetu na kosztowną kampanię, która docierała do szerokiej, lecz nieprecyzyjnej grupy odbiorców.

Tradycyjne kierowanie reklam w przypadku rynku nieruchomości okazuje się nieefektywne kosztowo ze względu na specyfikę grupy docelowej i wydłużony proces zakupowy. Dlatego, jako jeden z elementów nowej kampaii, zaproponowaliśmy wykorzystanie strategii targowej. Przy okazji odbywających się targów – Krakowskiej Giełdy Domów i Mieszkań opracowaliśmy hybrydową kampanię w różnych sieciach kierowaną na wszystkie osoby przebywające w miejscu wydarzenia (Centrum Targowe Chemobudowa) w godzinach trwania targów.

W rezultacie, osoby korzystając ze smartfonów w trakcie targów lub bezpośrednio po targach, widziały promowaną przez nas ofertę dewelopera. Reklama wyświetlała się podczas korzystania z popularnych aplikacji, takich jak Facebook, Messenger, Instagram, Gmail, YouTube, a także podczas przeglądania portali, na przykład Onet. Dzięki maksymalnie zawężonej grupie docelowej, koszty kampanii prowadzonej przez 72 godziny nie przekroczyły 3500 zł. Pozyskano wprost 326 leadów sprzedażowych. W ciągu 60 dni podpisano umowy rezerwacyjne, gdzie przynajmniej 12 kupujących pochodziło bezpośrednio z kampanii.

W rezultacie, koszt sprzedaży jednego mieszkania (koszt pozyskania klienta) wyniósł około 292 zł. Zakładając marżę dewelopera na poziomie 20% oraz średnią cenę apartamentu na poziomie 300 000 zł, uzyskana stopa zwrotu ze zrealizowanej kampanii wyniosła 20 448% (dwadzieścia tysięcy czterysta czterdzieści osiem procent). Jest to wynik nieporównywalny z żadnymi tradycyjnymi metodami promocji. Do osiągniętego sukcesu przyczyniła się również bardzo dobra obsługa klienta, przemyślany proces sprzedaży oraz atrakcyjności samej inwestycji deweloperskiej.

Powyższe studium przypadku udowadnia, jak skuteczne może być precyzyjne targetowanie lokalne, kierując przemyślany przekaz do użytkowników przebywających w konkretnych miejscach. Podejście to jest szczególnie użyteczne, gdy mamy do czynienia ze specyficzną grupą docelową, trudną do jednoznaczenego zdefiniowania pod kątem demograficznym i behawioralnym. Oprócz nabywców mieszkań, w podobny sposób docieramy do kibiców na stadionach, fanów zespołów muzycznych podczas koncertów, zagranicznych turystów w polskich miastach i pasażerów w portach lotnicznych. Skontaktuj się, aby sprawdzić, czy strategia targowa może pomóc również w Twoim biznesie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *