Software house dla marketingu

Najlepsze alternatywy dla Facebook Ads w 2020 roku

Reklamy na Facebooku stają się coraz droższe i szybko rośnie konkurencja. Facebook zapewnia wysoki zwrot z inwestycji, ale pod warunkiem świetnej treści, dobrych zdjęć lub filmów i dotarcia do odpowiedniej grupy docelowej. Jeśli masz te aktywa, powinieneś nadal korzystać z Facebook Ads, ponieważ dzięki nim będziesz pozyskiwać nowych klientów. Ale jeśli tego nie rozgryzłeś, nie martw się, bo w tym artykule przedstawię najlepsze alternatywne platformy reklamowe, z których możesz wygenerować ROI.

Podobnie jak Facebook, YouTube oferuje ten sam rodzaj targetowania odbiorców, dzięki któremu łatwo znaleźć się przed oczami właściwych osób, we właściwym czasie i z właściwym przekazem. Możesz podzielić grupy docelowe na kategorie według płci, wieku, języka, tematów, słów kluczowych, a nawet konkretnych kanałów i filmów. Rozliczenie następuje według kosztu obejrzenia i może wynosić od 10 do 30 centów za wyświetlenie. Na polskim rynku uzyskujemy dla naszych klientów niższe stawki.

Jeśli sprzedajesz produkty lub usługi, na przykład prowadzisz sklep internetowy, może to być dla Ciebie niesamowity kanał. Nawet jeśli sprzedajesz e-booki, YouTube Ads mogą dla zdziałać cuda. Odkryliśmy, że reklamy na YouTube są nieco droższe niż reklamy na Facebooku, zwykle o około 10% do 15%, ale dają również statystycznie lepszą konwersję, co rekompensuje różnicę w kosztach.

Druga alternatywa to reklamy na Instagramie. Facebook jest właścicielem Instagrama, ale dzięki platformie Facebooku Ads możesz kierować osobne reklamy na Instagram. Aplikacja przeszła dynamiczny rozwój w ciągu ostatnich kilku lat i posiada obecnie ponad miliard aktywnych użytkowników miesięcznie. Ponad połowa użytkowników Instagrama odwiedza platformę przynajmniej raz dziennie, więc jest to bardzo aktywna grupa. Mało tego, jeśli chcesz się rozwijać na arenie międzynarodowej, docenisz globalny zasięg Instagrama.

latforma umożliwia ten sam poziom segmentacji odbiorców, co reklamy na Facebooku. Innymi słowy, możesz być naprawdę wścibski w związku z tym, do kogo chcesz dotrzeć. Ponieważ reklamy na Instagramie są skupione na obrazie i wideo, musisz wykonać solidną pracę, tworząc treści atrakcyjne wizualnie. Jeśli reklama nie wywołuje dobrego efektu wizualnego, nie zadziała.

Kolejna alternatywa to Pinterest Ads. Według Shopify, 93% z 300 milionów aktywnych użytkowników korzysta z Pinteresta, aby planować swoje zakupy. Średnia wartość zamówienia dla sprzedaży pochodzącej z Pinteresta wynosi 50 USD, czyli więcej niż na jakiejkolwiek innej dużej platformie społecznościowej. Podobnie jak inne platformy, o których wspominam w tym artykule, pomaga pozyskać ruch, świadomość marki czy instalacje aplikacji, co oznacza, że możesz osiągnąć wiele celów biznesowych za pośrednictwem Pinteresta, zwłaszcza jeśli działasz w branży e-commerce.

Kolejna platforma to Twitter Ads. Jeśli uważasz, że Twitter umiera, możesz ponownie przyjrzeć się faktom. Wzrost tej platformy uległ znacznemu spowolnieniu w ciągu ostatnich lat, ale nadal ma ponad 330 milionów aktywnych użytkowników, a 42% użytkowników Twittera korzysta z aplikacji każdego dnia, wysyłając setki milionów tweetów według Pew Research. 24% osób dorosłych w USA korzysta z Twittera, więc dotarcie do idealnych klientów może być bardzo proste.

Istnieje kilka różnych celów, dla których możesz zoptymalizować swoje kampanie na Twitterze. Pobrania aplikacji, obserwujący, zaangażowanie w tweety, promowanie wyświetleń wideo, kliknięcia lub konwersje w witrynie, ponowne zaangażowanie w aplikacji, pre-roll, świadomość marki. Podobnie jak Facebook, Twitter pozwala płacić za kliknięcia, za wyświetlenia i odwiedziny strony. Jest to naprawdę dobra platforma reklamowa.

Kolejna alternatywa to LinkedIn Ads. LinkedIn ma ponad 660 milionów użytkowników. Najlepszą rzeczą, jeżeli chodzi o LinkedIn, jest profil użytkowników. LinkedIn stał się wiodącym kanałem społecznościowym dla profesjonalistów i branży B2B, dlatego go uwielbiamy. Według Oktopost, 80% leadów B2B w mediach społecznościowych jest pozyskiwana poprzez LinkedIn. To naprawdę sporo. Mimo że reklamy na LinkedIn są drogie, koszt pozyskania klienta biznesowego i średnia wartość transakcji prezentują się często atrakcyjniej. To niezwykle skuteczny sposób, aby dotrzeć do innych biznesów i sprzedać swoje rozwiązania. Jeżeli potrzebujesz pomocy w mądrym skalowaniu kampanii, umów się na bezpłatną konsultację.

Skomentuj artykuł

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Share This

Copy Link to Clipboard

Copy